Nie wiem, co się dzieje z Aldoną

8 kwietnia 2016 § Dodaj komentarz

Zresztą, kontynuuję nierozpoczęte, nie pytaj, bo nie potrafię rozjaśnić, zresztą, być może to wszystko mogło się inaczej potoczyć, inaczej akcenty mogły zostać rozłożone, zresztą, nie potrzeba tu specjalnych eksplikacji, a zresztą – wiesz, to jest historia, to jest opowieść, która płynie, niezainaugurowana i ty, ja z tobą, i my do tej opowieści należymy. A więc oboje, razem – nie rozpoczynaj zdania, mówiła mi Aldona, w której się podkochiwałem, nie rozpoczynaj zdania w ten sposób, nie wiem, co się teraz z Aldoną dzieje, jak toczy się jej opowieść (rozwinięcie, pełnia, nie daj Bóg, epilog?), ślady wczesnej miłości jeszcze w pamięci, jeszcze to wszystko, bywa, wspominam, jeszcze – a więc razem w tej opowieści, zdarza się, objęci i objęci najczęściej tą historią, naszą, być może do niej oboje należymy, być może ona nas opowiada. Taka historia, ktoś powie, nie powiem, najpewniej niespecjalnie oryginalna, acz ważna, acz uwypuklona, bo przecież moja, twoja i nasza, najważniejsza zatem, taka historia, ktoś powie i będzie miał słuszność, taka historia się opowiada. Ale i ja miewam chwile słabości, że się unoszę, że mnie opowieść unosi, nie mrugam okiem, wcześniej, być może, tak, mrugałem, tu i ówdzie zdarzyło się mrugnąć, miewam więc takie chwile i wtedy do źródeł mnie pcha, zanosi, szukam ich (a więc inauguracja, jednak, tak) i czasem znajduję, pamięć wspomnieniami tętniąca, u źródeł, permanentna wędrówka, lecz nie pytaj, nie zaniecham peregrynacji tylko dlatego, że rozjaśnienie mnie przerasta, mnogość rzeczy mnie ogarnia, tak się rzeczy mają, zresztą, być może, inaczej nie mogą, och, bez rozczarowań (teraz), doprawdy, nie mam pojęcia, co się dzieje z Aldoną.

fh55

/zdjęcie – Frank Horvat, 1955/

Skomentuj

What’s this?

You are currently reading Nie wiem, co się dzieje z Aldoną at Kasprowicz.

meta

