O dwudziestej

27 Maj 2015 § Dodaj komentarz

Nabyłem nóż, zgrabny, wręcz dostojny nóż, uroczo pobłyskiwał, solidna robota; to na wypadek, gdybym jutro usłyszał: już jutro piąteczek, piątunio.

Niech mi pani z łaski swojej powie, zapytałem wielce atrakcyjną farmaceutkę, pod białym, nieskazitelnie białym kitlem skrywała zapewne niejedną delicję, niech pani mi powie, dlaczego ta pierwsza, najcięższa kropla musi spadać zawsze na mnie? Proszę się mnie nie obawiać, nie będę pani tytułował „panią magister”, poza wszystkim zaś pani uroda mnie onieśmiela, niech mi pani wybaczy.

Potem przebijałem się przez wiatr; szukałem wsparcia, wszędzie, z każdej strony – wystarczyć musiały mi jednak ręce. Dotarłem, jak zawsze poniewczasie, w odpowiedzi tylko twój profil, myli się jednak ktoś – najbardziej zaś ja – kto przypuszczałby, że odnalazłem spokój; nie mogłem znieść jej widoku, powiedziałem do ciebie, stała przy fiacie punto, z termosem w ręce, obok przejeżdżał rozklekotany tramwaj, lecz wyraźnie słyszałem, jak siorbała; nie mogę już patrzeć na ich twarze, co gorsze, moja jest z nich wszystkich najpodlejsza: apatyczna i pełna złości jednocześnie, przepraszam, uważam, że szklanka jest do połowy pusta.

Odwróciłaś się wreszcie, uśmiech spłynął na twoją twarz, rozgaszczał się; rozchyliłaś usta, twarz twoja jaśniała, wzniosłaś powieki, chyba wyżej, niż zazwyczaj, nie wiem dlaczego, ale przypominały mi teraz dwa płatki tulipana; dobrze, powiedziałaś, dobrze, tym razem nie nawal, o dwudziestej, tam, gdzie zawsze, pamiętaj.

Christer_Stromholm13

/zdjęcie: Christer Strömholm/

Skomentuj

What’s this?

You are currently reading O dwudziestej at Kasprowicz.

meta

