Ellen, Monica i Nigella

7 Maj 2015 § Dodaj komentarz

Przede mną kartka w formacie A4; kratka jest już poblakła. W lewym górnym rogu znajduje się data: choć wiem, że pisana moją ręką, mam problem z rozszyfrowaniem. Po chwili odczytuję zapis: czwartek, 17 maja 1990 roku. Reszta notatki jest już doskonale czytelna:

„Wczoraj spotkanie z Ellen von Unwerth. Z całego oceanu przyjemności, jakim mnie obdarzyła, najbardziej podobało mi się jej zdziwienie, gdy wyznałem, że po pijanemu pomyliłem Monicę Bellucci z Nigellą Lawson”.

***

Pomimo tego, pomimo wszystko, coś je niewątpliwie łączy, niemalże szeptał Cyklamen, gdy mu powiedziałem o moim wczorajszym odkryciu.

Potem, wieczorem, chwiejnym krokiem wszedł do Cafe Miraż i bez słowa dosiadł się do naszego stolika.
– Coś je łączy – rzekł po chwili, bardziej chyba do siebie niż do mnie. – Otóż, tak, obie urodziły się w środę.

monica_ellen

/zdjęcie: Ellen von Unwerth/

Skomentuj

What’s this?

You are currently reading Ellen, Monica i Nigella at Kasprowicz.

meta

