Bar w hotelu Czerwiński SDR

23 kwietnia 2015 § Dodaj komentarz

Buchalter, dobrze pod sześćdziesiątkę, były, jak się okazało, buchalter o twarzy bulteriera, do dziś mam żal do siebie o to samo się nasuwające porównanie, otóż były buchalter o twarzy do złudzenia przypominającej pysk bulteriera dosiadł się do mnie przy barze w hotelu Czerwiński SDR – mimo starań nie udało mi się ustalić, co znaczy owo SDR – dosiadł się do mnie, choć jakiejkolwiek zachęty ku temu z mej strony nie było, nie mogło być, co więcej, moja twarz, jak zazwyczaj, wyrażała zapewne dogłębne zniechęcenie, dosiadł się i pił, a trunki dość miękko znikały w jego gardle. Jestem już blisko końca, rzekł buchalter gdzieś tak pomiędzy czerwonym winem a tequilą, wszystko już przeżyłem i powiem tyle, że nie warto marnotrawić czasu, życia nie warto marnować na pogoń za ideałem, za jakimś wyobrażeniem ideału, no przecież, prawda, nie kocha się za coś, ale raczej pomimo wszystko, pomimo słabości i niedoskonałości, buchalter wpatrywał się w rząd butelek wypełniających barowe półki; długo pozostawałem pod wrażeniem tych wszystkich różnorodności, które spożył tej nocy, bez wyraźnych oznak niedyspozycji.

Henri_Cartier_Bresson_230415

/zdjęcie – Henri Cartier-Bresson/

Skomentuj

What’s this?

You are currently reading Bar w hotelu Czerwiński SDR at Kasprowicz.

meta

